Wdrożyliśmy kompleksowy system planowania popytu dla trzech kluczowych jednostek Danone w Polsce: Danone Polska, Nutricia Polska oraz Żywiec Zdrój. Danone jest globalnym liderem w sektorze żywności specjalistycznej (dla niemowląt, dzieci i dorosłych), jogurtów (mlecznych i roślinnych) oraz wód butelkowanych. Do jego najbardziej rozpoznawalnych marek należą Bobovita, Nutricia, Danone, Activia, Fantasia, Actimel oraz Żywiec Zdrój.
Zakres projektu obejmował różne segmenty biznesowe, z których każdy charakteryzował się unikalnymi zależnościami popytowymi – od produktów świeżych o krótkim terminie ważności, wymagających precyzyjnego planowania na poziomie dziennym, po kategorie silnie uzależnione od sezonowości i promocji. Różnice w dynamice sprzedaży, cyklach zamówień oraz strategiach rynkowych wymagały elastycznego podejścia do prognozowania oraz integracji danych z wielu źródeł. Wdrożenie ujednoliconego systemu umożliwiło automatyzację procesów, poprawę dokładności prognoz oraz optymalizację poziomu zapasów, dostosowaną do specyfiki każdej kategorii produktowej.